home |profile | faq | forum
Entire Web This Site

Word of the Day
Article of the Day

Friday, October 28, 2005

Tahukah Anda?

Kos banner bergantung kepada saiz banner tersebut (kecil, sederhana dan besar) serta laman web yang menjual ruang iklan tersebut. Terdapat dua cara pengiraan kos ruang iklan.

 

  1. Cos Per 1,000 Impression (CPM)

Kos terlibat adalah tetap untuk 1,000 kali banner anda ditunjukkan kepada pelawat laman web tersebut. Jika harga adalah RM20 untuk 1,000 kali, kos untuk banner anda ditunjukkan sebanyak 3,000 kali adalah RM60.

Anda boleh menetapkan berapa banyak kali banner anda ditunjukkan kepada pelawat dalam blok setiap 1,000 kali.

 

  1. Harga Tetap Sebulan.

Kos terlibat adalah harga tetap seperti RM300 atau RM600 untuk banner anda ditunjukkan selama 1 bulan di laman tersebut. Jikalau laman tersebut mempunyai banyak pengunjung, pilihan ini adalah bijak.

 

 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home